תפריט נגישות
פייסבוק VS. אתר לעסק

הרבה אנשים שואלים אותי מה עדיף לעסק שלהם - אתר תדמית או דף פייסבוק. השאלה הנפוצה ביותר היא 'אם אני יכול לפתוח דף עסקי בפייסבוק בחינם אז למה לי להשקיע כסף באתר?' בכל זאת, פייסבוק הוא זירת הפעילות הגדולה בעולם.

לכן החלטתי לעשות מעט סדר בדברים ולהסביר כמה נקודות מדוע חשוב שכל בעל עסק ישקיע באתר אינטרנט עבור העסק שלו.

אתר הינו חלון הראווה של העסק שלכם באינטרנט. 

כמה שזה נשמע נדוש, או כאילו זה היה נכון לפני 10 שנים, זו עדיין עובדה נכון להיום ולהערכתי יהיה נכון גם בעוד 10 שנים. אתר אינטרנט זה המקום בו אנשים מצפים למצוא מידע רלונטי וממוקד על העסק שלכם, זהו המקום בו הלקוח הפוטנציאלי ימצא את דרכי יצירת הקשר, את מלאי המוצרים העדכני, המחירים ועוד... 

למעשה להיות עסק ללא אתר זה כמו להיות עסק ללא כתובת פיזית שניתן לבקר בה. לדוגמה: אם ראית בעיתון פרסום על מבצע לבגדים ממותגים ובדיוק אתה צריך לקנות נעליים חדשות, האם לא תעברו בחנות לראות מה מציעים? ואז כאשר תגיעו לחנות ותראו שבעצם החנות היא תא המטען של וואן ישנה, תקבלו מעט פיק ברכיים ותטילו ספק באמינות העסק והמוצרים. עדיין תרצו ללכת לקנות שם? העסק ייראה לכם אמין? זאת ההרגשה שאנשים מקבלים כשהם מחפשים אתכם באינטרנט ואז מגלים שאין לכם אתר וכשלקוח פוטנציאלי רואה שאין לכם אתר הוא מיד יטיל ספק בכם ובעסק שלכם.

חיפוש אורגני – כשאנשים מחפשים דבר מה ברשת הם מחפשים בגוגל. 

אם יהיה לכם רק דף פייסבוק, תצטרכו להתאמץ מאד על מנת שייראה בתוצאות החיפוש. נכון שאין כמו לקוחות נאמנים לעסק אבל בכדי לצמוח, כל עסק חייב לקוחות חדשים כל הזמן בכדי להיות בתחרות ואחת הדרכים הטובות ביותר היא לקדם את העסק אורגנית במנועי החיפוש וצריך הרבה מזל בשביל להגיע לתוצאות טובות עם דף פייסבוק בלבד.

בניית רשימות תפוצה ורשימות של לקוחות פוטנציאלים משלכם חשובה לא פחות.

הפייסבוק יכול להכיל רשימות גדולות של לקוחות, אבל מה תעשו אם יום אחד ייסגר דף הפייסבוק שלכם מכל סיבה שהיא? תישארו בידיים ריקות. עם אתר תוכלו ליצור מאגרי נתונים משלכם עם כל הרשימות של הלקוחות הקיימים והפוטנציאלים שלכם.

בפייסבוק אי אפשר להציג אינפורמציה רבה.

בדפי פייסבוק, כמו ברשתות חברתיות אחרות ישנה מגבלה בכמות התוכן שניתן להעלות. נכון, אפשר להעלות פוסטים יומיים אבל לא ניתן ליצור עוד ועוד דפים עם תוכן  ואינפורמציה על העסק שלכם המוצרים שלכם והשירותים שלכם כפי שניתן לעשות באתר אינטרנט. באתר ניתן להציג את התכנים שלכם כפי שנראה לכם לנכון ולהעלות כמויות בלתי מוגבלות של תכנים.

כתיבת בלוג באתר שלכם

כתיבת בלוג יכולה לתרום מאד ביצירת התדמית האישית שלכם ובניית השם שלכם בתחום העיסוק שלכם. בלוג טוב יכול להפוך במהרה למאוד פופולארי ובכך להעלות את כמות הכניסות לאתר שלכם ובסופו של דבר להביא עוד לקוחות ולהעלות את המודעות לעסק.

אתר אינטרנט מאפשר הרבה יותר יצירתיות

 באתר אינטרנט יש הרבה יותר חופש ביצירתיות, החל מהמבנה של האתר וכלה בצבעוניות שלו והניווט בו. אתר אינטרנט ניתן לעצב בעיצוב ייחודי לעסק שלכם שיתאים למטרות העסק ולתדמית של העסק. פייסבוק לא מאפשר גמישות כזו גבוהה ביצירתיות.

סטטיסטיקות באתר אינטרנט

גוגל אנליטיקס יכול לתת לכם תובנות נהדרות על שימוש הגולשים באתר שלכם, ניתן לראות כיצד נעשו המכירות באתר, מה הדרך שעבר הגולש עד למכירה, כמות גולשים חוזרים, כמות גולשים בזמן מסוים ועוד ועוד. ניתוח נכון של נתונים אלו יעזור בלמידה מה יש לשפר באתר על מנת למקסם את היכולות והתועלת מהגלישה באתר. פייסבוק מציע הרבה פחות נתונים ויותר קשה לשפר ביצועים.


לסיכום,

אין ספק שעסק צריך דף פייסבוק ושזהו כלי נהדר לקידום העסק אבל דף פייסבוק לא יכול לשמש כבסיס וכפנים לעסק שלכם. דף פייסבוק צריך לתמוך באתר ולעזור לו להתקדם. בסופו של דבר מדובר בקידום העסק והמכירות של העסק והדרך הטובה ביותר היא למקסם את השימוש בכל אחד מהכלים שיש לכם. כל רשת חברתית צריכה לתמוך במטרה הסופית שלכם, עוד לקוחות ועוד מכירות. כל אחת מהרשתות אמורה לעזור לקדם את הרשת האחרת ובחזרה וכולם ביחד יעזרו לקדם את האתר. לא רק אתם תקדמו את נכסים השונים שלכם אלא גם אחרים שישתפו את התכנים שלכם. ובסופו של דבר כל זה יעזור לקידום האתר שלכם ויצירת תנועה לאתר.


חושבים לבנות אתר לעסק או לשפר את האתר הקיים? צריכים מישהו להתייעץ איתו על יצירת הנכס הדיגיטלי שלכם? התקשרו ל 052-2846572 או צרו ק/home/doc.aspx?mCatID=69349&mode=s&icid=7488שר ואשמח לעמוד לשירותכם



בניית אתרים Seo-Media