jQuery(document).ready(function() { jQuery('.animatedElement').addClass("divInvisible").viewportChecker({ classToAdd: 'divVisible animated fadeInUp', classToRemove: 'divInvisible', offset: 200 }); }); -->
תפריט נגישות
קידום אורגני
כששואלים אותנו על קידום אתרים, או SEO, אני מוצא את אותן 3 שאלות מרכזיות חוזרות על עצמן בלופ.
  1. מה זה קידום אתרים אורגני?
  2. מי צריך לעשות קידום אורגני?
  3. למה אני צריך את זה?

מה זה קידום אורגני?

קידום אתרים אורגני, הנקרא גם SEO, הוא ראשי תיבות של Search Engine Optimization  או בעברית: התאמה למנועי חיפוש. קידום אורגני בנוי על שימוש במילות מפתח ספציפיות בתוך האתר, אותן אנו בוחרים, כך שכאשר יתבצע חיפוש המשלב מילות מפתח אלו האתר שלנו יופיע בתוצאות.

קידום אורגני ומנוע חיפוש

מנועי חיפוש הם מערכות חיפוש מידע אשר אנו מזינים אליהם מילים מסוימות ומקבלים בעבורם תוצאות. התוצאות הללו, לרוב, הם אתרי אינטרנט או דפים בתוך אתרים אלו. במסך תוצאות החיפוש נוכל ללחוץ על הקישורים המוצגים ולהיכנס לאתרים עצמם. ניתן למצוא מנועי חיפוש רבים, בניהם Bing ,Google, Operaוכו'. גוגל הוא מנוע החיפוש המפורסם ביותר בעולם. לעתים נדמה שבישראל גוגל הוא המנוע היחידי הרלוונטי, ולכן כאשר אומרים "קידום אתרים אורגני", ניתן להסיק שלרוב מתכוונים לקידום האתר שלכם לראש תוצאות החיפוש בעמוד הראשון של גוגל.

מהן מילות מפתח בהקשר לקידום אורגני?

מילות מפתח הן מושגים\מילים הקשורים לעסק אותו אתם מעוניינים לקדם. כדי שגוגל ידרג את האתר שלכם כרלוונטי למילות חיפוש שקשורות לעסק שלכם עליכם לשתול מילות מפתח אלו באתר בצורה מקצועית ונכונה ולערוך סדרה נוספת של פעולות ואחזקה שוטפת על מנת לאפשר לגוגל לדרג אתכם גבוה יותר עם הזמן. חנות למשקפי ראיה יכולה לבחור לדוגמה את מילות המפתח הבאות: משקפי ראיה, משקפי מולטיפוקל, משקפי ראיה מומלצים, קוצר ראייה, משקפי ראיה מעוצבים וזולים וכו'.        

קידום אורגני - מי צריך לעשות זאת?

דמיינו שגוגל הוא הכביש המהיר של האינטרנט. אחוז ניכר מאוכלוסיית האנשים בעולם המחפשים דבר מה באינטרנט פונים לגוגל. וכמו בכל כביש מהיר מודרני, נוכל למצוא ככל הנראה אינספור שלטי חוצות.

נניח והייתם יכולים לשים שלט ענק עם הלוגו של החברה שלכם והסיפור שאתם רוצים לספר ללקוחות שלכם בלי לשלם שקל לגוגל. הייתם עושים זאת? כנראה שכן. ובכן, קידום אורגני מציג הזדמנות דומה. אם אתם בעלי עסק ואתם יודעים שהלקוחות שלכם מחפשים את העסק שלכם או עסקים שדומים לעסק שלכם בגוגל, קרוב לוודאי שקידום אורגני יכול רק לסייע לכם. בעולם החדש, מי שלא נמצא במנוע החיפוש האימתני, מאבד הרבה לקוחות פוטנציאליים שיכל להשיג. אנו סבורים ששאלת הנחיצות של קידום אורגני תלויה במשתנים כמו התקציב שיש לכם כדי להחזיק אדם או חברה שיעשו זאת עבורכם, התחרות הקיימת בשוק על מילות המפתח שבחרתם לקדם בעזרתן את האתר שלכם, ההחזר על ההשקעה בעקבות פעולות אלו, איפה נמצא הקהל שלכם ועוד. אם אתם מקבלי ההחלטות בעסק או בארגון והגעתם למסקנה שקידום אורגני משתלם לכם ויכול להועיל לעסק שלכם ולעזור לכם לעמוד במטרות שהצבתם - החליטו להשקיע בקידום אורגני. חשוב אגב, כמו תמיד, להבין מה המטרה. מודעות, לעומת מכירות, הן מטרות שונות ועלינו לבצע חשיבה ממוקדת לגבי התרומה של קידום אורגני להשגתם. 

נקודה אחת שחשוב לזכור: SEO מעולה לא מספיק בפני עצמו. אנו מאמינים שעל כל גוף או עסק לוודא שהוא עושה את המקסימום האפשרי כדי להבין אם המוצר או השירות שהוא נותן יושב על אסטרטגיה כלשהי. SEO טוב ככל שיהא אולי ייקח אתכם לפסגה, אבל כדי להישאר שם - הוא צריך גיבוי אמיתי. 

למה צריך בכלל קידום אורגני?

  1. מוניטין – חשבו איך אתם תופסים אתר שמופיע במקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל. לא מודעה ממומנת, אלא תוצאת החיפוש הראשונה או השנייה או אפילו כל העמוד הראשון. אתר שהגיע לשם בכוחות עצמו. לפעמים זו כתבה מ"דה מרקר", לפעמים יועץ פנסיוני עצמאי. אתם מתארים לעצמכם מה הלקוחות שמגיעים אליו חושבים עליו? היוקרה, המוניטין וה"שם" הטוב שהמיקום הגבוה עשוי להעניק לבעלי האתר המקודם בהחלט עוזרים למצב אותו בצורה חיובית.
  2. פרסום חינם – לעתים, אם יש בידכם מעט תושייה, סבלנות, ואתם אנשים שאוהבים ללמוד לבד - מספר שעות מספיקות כדי להתחיל. ממש על ידי ביצוע מספר פעולות פשוטות באתר שלכם, תוכלו להעלות אותו לדירוג גבוה בגוגל, ללא תשלום, לאורך הזמן. אם הצלחתם, הרי שהבשורה תגיע לקהל היעד שלכם כל עוד תמשיכו להעלות אליו תכנים רלוונטיים ומעניינים (מה שעליכם גם ככה לעשות) ולקיים את חוקי ה- SEO.
  3. המתחרים שלכם – המתחרים שלכם משקיעים המון כסף בשיטת פרסום עליה דברנו שנקראת קידום ממומן. בעזרתה ניתן להגיע למיקום הראשון בגוגל בתשלום. אבל יש לה חסרון אחד משמעותי: תמיד נוכל למצוא לידה אייקון קטן שנקרא "מודעה" (Ad) שמסגיר את היותה פרסומת, מה שלרוב מוריד מערכה. באופן אוטומטי תוצאת חיפוש זו יכולה להתפרש כפחות אמינה. הקידום האורגני האמיתי, חיי ובועט. בעזרתו הלקוחות שלכם יוכלו לפתח קשרי אהדה והערצה (אחרי עבודה רחבה והיקפית, בסופו של יום) עם המותג שלכם.

השורה התחתונה

אנחנו אלופים בקידום אורגני. יש לנו הבנה רחבה של המערכת של גוגל, החוקים וה"עשה ואל תעשה" שהגדרנו לאורך שנים של עבודה. אם תרצו, נוכל לייעץ לכם ולעזור לכם להבין האם אתם זקוקים לקידום אורגני, מהי דרך הפעולה הטובה ביותר עבורכם ואיך והאם הקידום האורגני יכול לתרום לכם להשיג את מטרותיכם.


בניית אתרים Seo-Media